Teslimat
Siparişini verdiğiniz ürün 1-3 iş günü içinde kargoya teslim edilmektedir. Hafta sonu ve resmi tatiller iş günü olarak değerlendirilmez. Saat 15:00 den sonra verilen siparişler ertesi iş günü değerlendirmeye alınır. Siparişinizin adresine göre teslimat süreleri 1 ila 8 iş günü arasında değişebilmektedir. Çalıştığımız kargo firmalarının teslimat yapmadığı köy ve uzak bölgelerde alternatif kargo firmaları ile gönderim sağlanabilir veya alıcıdan teslimat adresi değişikliği talep edilebilir. Bunlardan hiç birinin sağlanamaması halinde sipariş iptal edilebilir. Bu durumda alıcı bilgilendirilir ve yapılan ödeme 3 iş günü içinde alıcıya iade edilir. İadelerde Sereltek Teknoloji Limited Şirketinin iade yaptığı zaman dikkate alınır, alıcının bankası, kredi kartı veren kuruluş veya ödeme kanalındaki gecikmeden firmamız sorumlu değildir.
Siparişlerden sonra adres ve alıcı değişikliği yapılmak istenirse, sipariş kargoya verilmeden önce iletişim formunun doldurulması veya [email protected] adresine bildirim yapılması zorunludur. Kargoya verildikten sonra yapılan değişiklikler dikkate alınmaz veya kargo firmasının imkanları doğrultusunda değişiklik yapılabilir. Sereltek Teknoloji Limited Şirketi bu konuda herhangi bir garantide bulunmaz ve bazı durumlarda kargoya verilme sonrası yapılan değişiklikler ilave ücrete tabii olabilir.
Siparişinizi kimlik ve imzanızı ibraz ederek teslim alabilirsiniz. Teslim alacak kişi adreste bulunmadığında, teslimat adresinde bulunan 1. derece akraba veya yetkili kişiye, kimliği kontrol edilip imzası alındıktan sonra ürün teslim edilmektedir.
Ürününüzü teslim alırken ürün ambalajını açınız ve içeriğinin tam ve hasarsız olduğundan emin olunuz. Ürünün hasarlı veya eksik çıkması durumunda kargo görevlisine tutanak tutturarak siparişi teslim almayınız.
Kapıda Ödemeli Siparişlerin Güvenlik Açısından Teyit Edilmesi
Kapıda ödemeli olarak verilen siparişler alıcının aranarak onay vermesi işlemine tabiidir. Siparişinizin bize ulaşmasını takiben bildirmiş olduğunuz telefon numarasından aranıp onay vermeniz beklenir. Ulaşılamaması durumunda sipariş beklemeye alınır ve 3 gün içinde dönüş olmazsa iptal edilebilir. Kapıda ödemeli siparişi kargo çıkmadan önce iptal etmeyip teslim almayan müşterinin tekrar sipariş vermesi engellenir.
İade , Değişim Şartları ve Kuralları
Satın almış olduğunuz ürünleri fatura tarihinden itibaren 14 gün içinde iade edebilirsiniz veya değişimini talep edebilirsiniz. Değişim işleminde kargo bedeli alıcı tarafından karşılanır, bu durumda iade ve yeniden sipariş seçeneğini kullanabilirsiniz.
İade edeceğiniz ürünün orijinal koli ve ambalajı bozulmamış olmalıdır. Ambalajı olmayan veya bozulmuş olan ürünler kesinlikle iade alınmamaktadır.
İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte faturasını, garanti belgesini ve varsa diğer evraklarını göndermelisiniz. İade işlemlerinde sitemizdeki iade formunun doldurulması veya e-posta ile bilgilendirme yapılması gerekmektedir. Bu sırada şirket telefonlarımızdan yardım alabilirsiniz ancak yukarıdaki yazılı bildirimin muhakkak yapılması gerekmektedir. Telefon, yardım ve işlemin hızlanması için destek amacıyla kullanılır, sadece telefonla yapılan bildirim yeterli değildir. Bu durum uzak mesafeli satışları düzenleyen 6502 sayılı yasada açıkça belirtilmiştir. İade, değişim veya destek işlemlerinde SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ KESİNLİKLE KULLANILMAMAKTADIR. Sosyal medya hesaplarımız tanıtım için kullanılmaktadır, destek için destek telefonlarımızı, e-posta adresimizi ve destek formlarımızı kullanabilirsiniz.
İade etmek istediğiniz üründe kargo ücreti 6502 sayılı yasa uyarınca tarafımızdan karşılanmaktadır. Bundan faydalanmak için anlaşmalı olduğumuz Aras Kargo ile 1133908001454 kodunu kullanarak alıcı ödemeli olarak adresimize yollamanız gerekir. Bu kargo firması haricinde alıcı ödemeli olarak yollanan kargolar kabul edilmemektedir ve bu tarz kargoların kaybolması veya hasar görmesinden şirketimiz sorumlu değildir. Bu hak ve yükümlülüğün yasal dayanağı 6502 sayılı yasada incelenebilir. İadelerde ücretsiz kargo hakkı bir sefere mahsustur, bu nedenle iade etmeniz gereken evrak ve ürünleri bir seferde yollamanız beklenir. Aksi durumlarda diğer kargolar müşteri tarafından karşılanmalıdır.
Ürün elimize ulaştıktan sonra incelemesi yapılarak sorun bulunmaması halinde ödemeniz kredi kartınıza veya banka hesabınıza iade edilecektir. Kapıda kredi kartı ile yapılan ödemelerde teknik altyapı nedeniyle ödemenin hesabımıza geçmesinden sonra banka hesabınıza iade edilir ve bu süre 40 günü bulabilir.
Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünlerin (Örn: Kullanım esnasında vücutla birebir temas gerektiren ürünler) iadesi mümkün değildir. Bakım ve temizlik ürünleri gibi ürünlerin iade alınabilmesi için ambalajının ve/veya koruma bandının kesinlikle açılmamış olması gerekmektedir. İadesi mümkün olmayan bu tarz ürünler 6502 sayılı yasada belirlenmiştir ve yasa hükümleri geçerlidir. Bu tarz ürünlerin çoğu sitemizde sıhhi ürün ibaresi ile tanımlanmıştır ancak bazı ürünler bu kapsamda olmasına rağmen bu tanım olmayabilir. Bu durumda genel işleyişe bakılır.
Eğer ürün şirket adına fatura edilmiş ise ilgili şirket tarafından ürün için iade faturası düzenlenmelidir.
Cayma Hakkı
1.Taksitle Satış Sözleşmelerinde Tüketicinin Cayma Hakkı;
Taksitle satış sözleşmeleri ile ilgili hükümler Kanunun 17. maddesinde, cayma hakkı ise 18. madde ile düzenlenmiştir.
14.01.2015 tarihli Resmi Gazete'de Taksitle Satış Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik yayımlanmıştır.
Buna göre;
Cayma hakkı
(1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
(4) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde satıcı veya sağlayıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(5) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(6) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(7) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.
(8) Kanunda düzenlenen diğer sözleşmelere ilişkin tüketici lehine olan cayma hakkı hükümleri saklıdır.
Cayma hakkının kullanılmasının sonuçları
(1) Tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda, satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içinde almış olduğu bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi, tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmekle yükümlüdür.
(2) Cayma hakkını kullanan tüketici, sözleşme konusu malı, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren yedi gün içinde satıcıya iade etmekle yükümlüdür. Aksi halde tüketici cayma hakkını kullanmamış sayılır.
(3) Cayma hakkının kullanılması durumunda tüketici, malın iade masraflarını yüklenmek zorundadır.
2.Mesafeli Sözleşmelerde Tüketicinin Cayma Hakkı,
Mesafeli Sözleşmeler ile ilgili hükümler, Kanunun 48. maddesinde açıklanmaktadır.
Mesafeli sözleşmeler de, aynı işyeri dışında yapılan sözleşmeler gibi tüketici açısından bazı riskler içermektedir. İşyeri dışında yapılan sözleşmelerde belirleyici özellik, tarafların, mağaza gibi olağan sözleşme kurma mekânları dışında fiziksel olarak karşılaşmasıyken mesafeli sözleşmelerde belirleyici özellik, tarafların hiç karşılaşmamasıdır. Evinden telefon, internet, mektup gibi vasıtalarla sözleşmeyi kuran tüketici, satıcı veya sağlayıcının yüzünü dahi görmemektedir. Nitekim bu tür sözleşmelerde sorun genelde çok düşünülmeden, sözleşmeye ve edime ilişkin ayrıntılar hakkında yeterli bilgi sahibi olmadan, piyasada sunulan aynı türden mal veya hizmete ilişkin sözleşme koşulları ile karşılaştırma yapmadan, mal hiç görülmeden satım sözleşmesi akdediliyor olmasıdır. Dolayısıyla bu hallerde de bilgi eksikliğinin giderilmesi için 25/10/2011 tarihli Tüketici Haklarına İlişkin 2011/83/EU sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Yönergesine uyumlu olarak tüketicinin sözleşme ve edim hakkında aydınlatılması ve kendisine bir cayma hakkının verilmesi uygun gözükmektedir.
27.11.2015 tarihli Resmi Gazete'de Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği yayımlanmıştır.
Bu yönetmeliğe göre Tüketicinin Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri şu şekilde belirlenmektedir.
Cayma hakkı
(1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün
esas alınır.
(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.
(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Eksik bilgilendirme
(1) Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
(2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.
Cayma hakkının kullanımı
(1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.
(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK'te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK'te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.
(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri
(1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Tüketicinin yükümlülükleri
(1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere etkisi
(1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, 13 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.
Cayma hakkının istisnaları
(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Cayma hakkı ya da hatalı ürün iade süreçlerinde firmamızın anlaşmalı olduğu Aras Kargo 1133908001454 müşteri kodu ile ürünün yollanması gerekmektedir. 6502 sayılı yasa 5.madde 1.ci fıkrası ve G bendi uyarınca bu resmi ve yeterli bilgilendirmedir. Bu kargo haricinde yollanacak alıcı ödemeli kargolar kabul edilmeyecektir. Firmamız burada söz konusu edilen iade ve değişim süreçlerinde bu tarz harici firmalarla yollanan alıcı ödemeli kargoların gidip gelme sürecindeki hasarlardan ve kayıplardan sorumlu değildir.
Ürün iadelerinde [email protected] e-posta adresine bilgilendirme yapılması veya sitemizde bulunan destek formu ile bildirimde bulunulması gerekmektedir. İade süreçlerinde destek telefonlarımız olan 0212 202 50 20 veya 0532 287 19 81 no lu telefonlardan YARDIM alınabilir. Bu telefonlara iade bildirimi yapmanız tek başına yeterli değildir, her halukarda e-posta veya destek formunun doldurulması gereklidir. Telefon; süreci izlemeniz, yardıma ihtiyaç duymanız halinde kullanılmaktadır.
İade süreçlerinde hiç bir hal ve şart altında sosyal medya hesaplarından bildirim kabul edilmemekte, destek verilmemektedir. Sosyal medya hesaplarımız firmamızı ve ürünlerimizi tanıtım için kullanılmaktadır.
Kehribar ürünleri ile ilgili bilgilendirme: Kehribar doğal ve taşlaşmış reçinedir, tek başına taş değildir. Sertlik derecesi 1,5 ile 2 arasında değişmektedir. Darbe ve çarpmalardan etkilenebilir veya çatlayıp kırılabilir. Bu tarz kırılmalar kolyelerin etkisini azaltmaz.Alıcı bu durumu bilerek ve önlemlerini alarak kullanmalıdır.
Kehribar kolyeler etkinliği ve yararlarına binlerce yıldır inanılan ürünlerdir. Bebeklerdeki bünye farklılıkları, bebeğin başkaca sıkıntısının olma ihtimali ya da hatalı kullanım gibi nedenlerden dolayı bazı bebeklerde istenen etki az ya da çok az görülebilir. Aynı durum yetişkin ürünleri için de geçerlidir.Tüketicinin kehribar ürünü sipariş ederken bu olasılıkları bildiği ve kabul ettiği varsayılır. Ürünü sipariş ettiğinizde size ulaşan "Cayma Hakkı" sözleşmesi olan bu formda durum açıklanmıştır. Kolyenin kullanımında bu riski almak istememeniz halinde siparişinizi iptal ediniz, ya da ürün elinize ulaşmışsa süresi içinde iade ediniz.
Kampanya veya hediye çeki ile alınmış ürünlerin iadesi durumunda kampanya indirimlerinin iptal edilmesi ve varsa hediye ürünlerin iadesi gerekmektedir.
Satın almış olduğunuz kehribar kolye başta olmak üzere takılar ve benzeri ürünler, Garanti ve Servis yönetmeliğinin uygulanmasının olanaklı olmaması nedeniyle bu yönetmeliğe tabii değildir. Garanti ve Servis gerektiren ürünler 13 Haziran 2014 tarihli ve 29029 sayılı Resmi gazetede yayınlanmıştır. Listeye https://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19782&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=garanti linkinden ulaşabilirsiniz.
Firmamız kehribar kolyelerin kırılması, kopması gibi durumlarda yasal zorunluluk olmamasına rağmen aşağıdaki hizmetleri vermektedir.
Alındıktan sonraki ilk 7 gün içinde: Ürün bire bir değiştirilir, yenisi yollanır.
8-30 gün arasında : Kargo bedelleri tarafımızca karşılanarak tamiri ücretsiz yapılır.
31-180 gün arasında : Kargo bedelleri kullanıcı tarafından karşılanarak ücretsiz tamir yapılır.
181 ve sonrası : Cüz'i bir tamirat ücreti alınır. Kargo kullanıcı tarafından karşılanır.
Kargonun kullanıcı tarafından karşılanması gereken durumlarda uygun fiyatlı kargo hizmeti bulamayan müşterilerimize istekleri halinde yardımcı olunmaktadır